sobota, 17 marca 2012

15.

Panna cotta jest jednym z najprostszych deserów jakie można dokonać! Wszystko razem zajmuje jakieś 10 min, oczywiście nie licząc dwóch godzin tężenia w lodówce! Ja osobiście kocham Panna Cotta! Jest to deser włoski z gotowanej śmietanki. Można robić go na wiele sposobów : z owocami, z powidłami, z kawą, z czekoladą bądź tak jak ja to wymyśliłam z nutellą! Jest to bardzo skromny deser, choć kiedy się wgryzie w niego jest soczysty i bajeczny. Jest to idealna alternatywa dla smakoszy Nutelli ;)



Potrzebujemy:
  •  400 ml śmietanki 36%
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 4 łyżki wody
  • 3-4 łyżki Nutelli
  • 1/2 szklanki mleka




Śmietankę 36% wlewamy do garnka i stawiamy na mały ogień, po jakimś czasie dodajemy cukier i wszystko razem  doprowadzamy aż do wrzenia. W tym samym czasie w szklance w zimną wodą mieszamy żelatynę i odstawiamy na bok.  W ciepłym mleku natomiast roztapiamy i mieszamy Nutellę. Kiedy śmietanka zaczyna nam wrzeć, odstawiamy ją z ognia i mieszamy z mieszanką Nuelli i mleka. Następnie dodajemy żelatynę i dobrze mieszamy aż nie będzie grudek.
 Szykujemy foremki, kubeczki czy miseczki do których będziemy wlewać miksturę. Rozlewamy po chwili, kiedy smietanka  z żelatyną troszkę ostygną. Wstawiamy do lodówki na ok. 2 godziny. Po tym czasie dodajemy do tego drzem, powidła lub świeże jeżyny. Ja dodałam do deseru drzem porzeczkowy. I tym razem nie  wykładałam Panny Cottu na talerz tylko podałam ją w miseczce :)




1 komentarz:

  1. Jak ktoś, kto wchodzi na twojego bloga może odnaleźć jakiś przepis, skoro zamiast normalnego tytułu dajesz numerki?

    OdpowiedzUsuń